Dette vil Wee-kundene ha

Wee.no sine kunder har talt, og her gir vi deg svarene. Finn ut om du er en typisk Wee-kunde.

Wee.no fikk nylig flere hundre tilbakemeldinger på sin landsdekkende kundeundersøkelse. En undersøkelse som forteller hvem den typiske Wee-kunden er og hvilke preferanser han eller hun har i sin netthandel.

På spørsmål om hva som er viktigst når man handler på nett, kommer god produktomtale og presentasjon høyest på listen. Flere enn i den siste undersøkelsen i 2016 setter det å finne enklere frem i nettbutikken som viktigst. Dermed går dette forbi ønsket om god service, som var det viktigste for kundene i 2016.

At kundene klarer seg bedre på egenhånd er dermed de viktigste kriteriene for fornøyde kunder i 2017, forteller daglig leder i Wee.no, Rune Wee.

– God service er selvsagt viktig, og kommer alltid til å være det. Men det undersøkelsen viser, er at stadig flere kunder ønsker å klare seg inne i nettbutikken på egenhånd. Dermed blir det stadig viktigere å ha en tydelig produktoversikt og selvforklarende løsninger, noe som trolig gjelder for de fleste nettbutikker der ute, sier Rune Wee.

Hvem er kunden?

Den fleste kundene hos Wee.no er menn et sted mellom 45 og 59 år, gjerne bosatt på Vestlandet. Totalt sett kommer Wee-kundene likevel fra alle kriker og kroker av landet, og er i alle aldersgrupper. Majoriteten av Wee-kundene, over 60 prosent, bor på landsbygden.

Hvordan kundene får vite om Wee.no varierer, forteller Rune.

– De fleste finner Wee.no for første gang på Finn.no, men stadig flere får med seg at vi er aktive på Facebook og finner oss der. Litt morsomt er det også at vi har godt over 1 000 følgere av våre nyhetsbrev både i USA og Storbritannia, sier Rune Wee.

Produkter

Produkter innen landbruk, bygg og anlegg utgjør den største andelen av handel hos Wee.no, men fritidsprodukter og maritime produkter er i stadig vekst. Undersøkelsen viser også at den største andelen av kundene, rundt 25 prosent, handler varer for mellom 10 000 og 25 000 kroner i året.

– Svarene viser at stadig flere blir fornøyde med produktene de kjøper, og at stadig flere oppgir at de får mye verdi for pengene når de handler hos Wee.no. Det er slik vi ønsker at det skal være, men vi er også opptatt av å være i forkant og tilby riktig varer for kundene. En undersøkelse som denne gir oss verdifull tilbakemelding på hva kunden setter høyest både av tjenester og produkter. Mange ønsker et bredere utvalg innen landbruksprodukter, og vi jobber stadig med å utvikle vårt sortiment innen fritidsprodukter, sier Rune Wee.

En vinner er trukket

Vi har trukket en vinner blant deltakerne i vår kundeundersøkelse. Vinneren er Svein Ladehaug fra Nordre Land kommune i Oppland, som får et gavekort på 1 000 kroner hos Wee.no. Vi gratulerer!